авторизований дистриб'ютор
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
вихідний
вихідний

Чому популярність теплових насосів у світі постійно зростає?

Свого часу теплові насоси стали по-справжньому проривним рішенням для опалення. У багатьох країнах світу вони впевнено відвойовують ринок опалювальних систем приватних домогосподарств. Значна перевага теплових насосів для різних кліматичних зон — універсальність, вони можуть використовуватися для опалення, охолодження та підігріву води.
У цьому матеріалі ми проаналізуємо дані з різних країн, аби зрозуміти, чи справді на теплові насоси зростає попит у світі та що спричиняє їхню популярність.

2020: зростання під час пандемії

За даними організації European Heat Pump Assotiation у 2020 році у порівнянні з 2019 роком кількість теплових насосів, встановлених у 21 країні ЄС збільшилася на 7,4% або до 1,62 мільйона одиниць
З приблизно 244 мільйонами житлових будинків у Європі частка ринку теплових насосів у будівельному фонді становить близько 6-7%.
У трійку найбільших ринків у Європі 2020 році входили Франція (394 тис. насосів), Італія (233 тис.) і Німеччина (140 тис.). На ці три ринки разом припадало 48% усіх продажів. Окрім того, у ТОП-10 входили Іспанія, Швеція, Фінляндія, Норвегія, Данія, Польща та Нідерланди, загалом продажі у країнах першої десятки охоплюють 87% загальної кількості.
Відомо, що зростання обсягу продажів відбувається завдяки моноблочним тепловим насосам. Зокрема, в Європі спостерігається нова хвиля інтересу до теплових насосів повітря-вода, особливо для моноблоків, де зростання може перевищувати навіть +50%. 

На 2021 рік EHPA прогнозувала ще більше збільшення попиту на теплові насоси.

За даними International Energy Agency у 2020 році для опалення у світі використано майже 180 мільйонів теплових насосів. Зростання є очевидним на всіх ринках первинного опалення – у Північній Америці, Європі та Північній Азії. Теплові насоси стали найпоширенішою технологією в новозбудованих будинках у багатьох країнах, проте все ще задовольняють лише 7% світового попиту на опалення будівель.

У сценарії нульових викидів до 2050 року (Net Zero Emissions by 2050 Scenario) планується досягнути кількості 600 мільйонів насосів у світі до 2030 року.

Чому теплові насоси у тренді?

Експерти в енергетиці та екології стверджують, що дедалі більше країн розв'язують питання енергетичного переходу шляхом переорієнтації домогосподарств на альтернативні види опалення. Каталізатором цього процесу виступають також міждержавні об’єднання.

Так, Європейський Союз представив стратегію галузевої інтеграції. Цей документ передбачає, що до 2030 року 40% всіх житлових і 65% комерційних будівель будуть опалюватися електрикою, що дозволить суттєво зменшити викиду вуглецю в атмосферу.
На практиці це означає, що більшість цих будівель опалюватиметься та охолоджуватиметься за допомогою теплових насосів.
Пандемія COVID-19 призвела до того, що багато домогосподарств почали проявляти зацікавленість у комфорті та енергоефективності свого будинку. У період локдауну збільшилася кількість ремонтів. Багато міських мешканців, які переїхали за місто з наміром працювати з дому, знаходилися у пошуку “зелених рішень” для опалення. 

Всі ці фактори у сукупності сприяли збільшенню продажів теплових насосів на фоні пандемії.

Теплові насоси, як тенденція, у будівельному середовищі підживлюється новими пропозиціями продуктів для сектору реконструкції. Завдяки технологічному прогресу та ще більш привітній політиці, розвиток буде продовжуватися і дозволить здійснити повну декарбонізацію опалення та охолодження як у нових будинках, так і у старому житловому фонді.  

European Heat Pump Assotiation виділяє три основні фактори, які впливають на зростання ринку теплових насосів.

1. З технологічної точки зору сучасний тепловий насос може охоплювати ширший діапазон температур. Все більше насосів працюють при -25°C, і все частіше вони ефективно забезпечують гарячу воду температури 60 градусів за Цельсієм. Це дозволяє встановлювати їх у набагато більшій частині будівель, ніж десять років тому. Завдяки гібридним системам можна використовувати теплові насоси навіть у сегменті реконструкції.

2. Необхідність прискорити енергетичний перехід також у секторі опалення та охолодження переміщує теплові насоси в центр уваги політиків. Законодавство, прийняте за останні вісім років в усіх країнах-членах ЄС, починає впливати на ринок. Будівельні стандарти обмежують максимальну потребу в теплі на квадратний метр, а також передбачають інтеграцію відновлюваної енергії та сприяють будівництву розумних споруд. Це часто підтверджується інституційними та фінансовими субсидіями, які полегшують розвиток ринку.

3. Зростання обсягів продажів теплових насосів призводить до зниження їхньої вартості. Паралельно швидке зниження вартості виробництва фотоелектричних систем також впливає на ринок опалення: використання електроенергії, виробленої власноруч, у поєднанні з системою теплового насоса забезпечує низьку вартість енергії для будівель.

В Україні на ринок теплових насосів впливає зростання цін на енергоресурси, зокрема, постійне підвищення ціни на природний газ для населення.

Теплові насоси: досвід різних країн світу

Що відбувається на внутрішніх ринках теплових насосів у різних країнах?
У 2020 році уряд Італії запровадив програму “Супербонус 110%”, яка сприяла підвищенню продажів енергоефективного обладнання.
Опалення житла в Італії спричиняло 60% викидів CO2 в атмосферу. Саме тому уряд запропонував з липня 2020 до грудня 2022 року податкову знижку 110% на витрати із заміни зимових систем опалення. 

У Франції діє програма "Federal Funding for Effecient Building" (“Федеральне фінансування для ефективних будівель”). Теплові насоси лідирують за темпами зростання продажів завдяки державним стимулам і буму житлового будівництва та ремонту.
У Німеччині та Нідерландах ринок теплових насосів також виріс під час пандемії COVID-19 через збільшення кількості ремонтів.

У Швеції зростання продажів домашніх теплових насосів стимулювали податкові пільги на вартість монтажу.

Загалом, у Скандинавських країнах частка теплових насосів на душу населення — найбільша. Показник сягав понад 25 установок на 100 осіб ще у 2019 році.
Очікується, що ентузіазм щодо теплових насосів матиме продовження в Європі у найближчі роки. Це залежатиме не лише від фіскальних стимулів, але й податків на електроенергію.
Поки що у Бельгії, Німеччині та Іспанії порівняно великі податки на газ, на відміну від Франції чи Швеції, але скоріш за все у найближчому майбутньому відбудеться гармонізація цієї сфери.

У Сполучених Штатах Америки частка продажів теплових насосів для новозбудованих будинків перевищує 40% для односімейних будинків і становить близько 50% для нових багатоквартирних будинків.
У Китаї субсидії в рамках “Плану дій із запобігання та контролю забруднення повітря” допомагають споживачам зменшити початкові витрати на встановлення та обладнання. Міністерство охорони навколишнього середовища Китаю встановило фінансові субсидії в розмірі від 1 100 до 4 350 доларів США (7 400 до 29 000 юанів) для домогосподарств, які купують повітряні теплові насоси у 2020 році в Пекіні, Тяньцзіні, Шаньсі, Хебей і Шаньдуні. Японський план енергозбереження діє схожою схемою.

Чи варто встановлювати тепловий насос у приватному будинку в Україні? У цьому матеріалі ми ділимося реальним досвідом клієнта, який встановив насос Hitachi шість років тому. 

ТОВ “Вент-Сервіс” — офіційний дистриб’ютор бренду Hitachi в Україні. Телефонуйте +38 044 390 62 56 або +38 067 504 68 66.

13 грудня 2021
×
Отримати консультацію