авторизований дистриб'ютор
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
вихідний
вихідний

Як зняти кондиціонер?

Зняття кондиціонера може знадобитися при перенесенні, стаціонарно встановленого, кліматичного обладнання типу спліт-системи. Моноблочні кондиціонери при демонтажі не вимагають підготовки, спеціальних навичок, і устаткування, їх зняття пов'язано тільки з подальшою герметизацією отвору. Що ж стосується спліт-системи, то тут все набагато складніше, бо вона складається з двох модулів зовнішнього і внутрішнього, з'єднаних магістраллю для транспортування холодоагенту. Просто відкрутивши штуцера магістрального фреонопровода, весь холодоагент витече, а заправка коштує в районі 50-60 $. Також з'являється ймовірність попадання всередину замкнутого контуру атмосферного повітря, відбувається окислення міді, з якої виконані трубки і з часом з'являються проблеми з витоком фреону. Тому, щоб правильно і безболісно для робочої кліматичної системи виконати її демонтаж, потрібно чітко дотримуватися технології проведення цих робіт. Задля того, щоб демонтувати обидва блоки кондиціонера, або ж компресор, для його ремонту або заміни, необхідно чітко розуміти особливості цих робіт і їх способи реалізації.

Застереження

Демонтаж на утилізацію або повна заміна старого, що не підлягає ремонту кондиціонера, не вимагає збереження герметизації з метою збереження фреону. З робочим кондиціонером так поступати буде недоцільно і небезпечно для його подальшої працездатності в іншому місці установки.

Головне, що необхідно зробити при знятті робочої спліт або -мультиспліт системи — це виконати всі заходи, призначені для захисту від попадання всередину компресора пилу або повітря. У повітрі міститься волога (нехай і в малих кількостях), а волога при замерзанні згубна для силового агрегату. У разі неправильного демонтажу, після установки і запуску системи кондиціонування, гарантований вихід його з ладу, а точніше найдорожчого вузла будь-якого кондиціонера — компресора. Причина пов'язана з особливістю цього елемента для перекачування фреону і створення тиску в замкнутому фреоновому контурі. 

Чим акуратніше вийде по максимуму зберегти фреон при демонтажі, тим простіше буде виконати його запуск на новому місці монтажу.

Зовнішній і внутрішній блоки з'єднуються не тільки фреонопроводом, але ще і проводами, це потрібно врахувати. Необхідні вони для узгодження роботи модулів, тобто для їх управління та подачі електроживлення. Якщо неправильно підключити їх, то це загрожує некоректною роботою схеми або виходом з ладу дорогого електроустаткування.

Підготовка до демонтажу кондиціонера

Підготовка до проведення робіт по демонтажу пов'язана з підбором інструментів і обладнання, необхідного для них. Основна складність у виконанні правильного демонтажу пов'язана з необхідністю використання манометричної станції або спеціалізованої станції для відкачування та збору фреону. І перший, і другий варіант обладнання не є дешевим, тому для разового використання її купувати не раціонально і не вигідно. Простіше, або орендувати його, або довірити цю роботу кваліфікованим майстрам з досвідом виконання демонтажу кондиціонерів.

Також для проведення робіт з демонтажу кондиціонера знадобиться наступний інструмент:

  1. ріжкові ключі і накидні головки;
  2. шестигранники;
  3. викрутку плоску і хрестоподібну;
  4. інструмент для різання труб — труборіз;
  5. плоскогубці, бокорізи і маркер для маркування електропроводів.

Як правильно виконати спуск фреону?

Перед тим, як зняти кондиціонер зі стіни, це стосується, і зовнішнього блоку встановленого на фасаді будівлі, і внутрішнього, який може знаходитися не тільки на стіні (залежить від типу модуля і його кріплення), необхідно спустити фреон або виконати перекачування всього обсягу в зовнішній модуль.

Є два способи правильного спуску фреону, які збережуть його працездатність:

  1. За допомогою станції оснащеної манометрами, для збору фреону в зовнішньому блоці.
  2. Застосовуючи спеціальну станцію для відкачування та збору фреону, що підключається до балона з двома вентилями, призначеному для транспортування холодоагенту. У манометричної станції є все, що необхідно для спуску фреону всередину спеціальної ємності.

Перший спосіб за допомогою станції з манометрами простіше, але для його реалізації необхідно включати кондиціонер, а якщо на вулиці сильний мороз, то цього робити не можна. Спуск фреону за допомогою спеціальної станції для його збору, яка оснащена не тільки насосом, але ще балоном для транспортування цього холодоагенту, вважається більш сучасним, але і дорогим.

Покрокова інструкція виглядає так:

  • Демонтувати захисні патрубки ніпелів і патрубків, встановлених на бічній частині зовнішнього блоку;
  • Виконується з'єднання ніпеля з колектором;
  • Кондиціонер включається. Обов'язково переконайтеся що він працює на охолодження, а не на нагрів;
  • Через 4-5 хвилин весь фреон в рідкому стані буде перекачано, за допомогою штатного компресора в конденсатор;
  • Далі необхідно перекрити клапан патрубка, що відповідає за подачу рідкого фреону.

Як тільки індикатор манометричної станції досягне позначки в 1 МПа, необхідно перекрити газовий штуцер. Не можна щоб компресор працював без фреону, це може пошкодити його.

Відключення електричних ланцюгів

Підключення кабельної продукції знаходиться найчастіше на задній або бічній стороні зовнішнього блоку кондиціонера. Для того, щоб на болтові затискачі клемника не потрапляла пил і волога, цей вузол часто має надійну герметичну кришку.

Знайти монтажну або принципову схему електропостачання певної моделі спліт-системи досить проблематично. Тому перед тим як відключати дроти, рекомендується або замалювати, або сфотографувати підключення проводів до клемника. Від'єднувати потрібно тільки дроти, які йдуть від зовнішнього блоку до внутрішнього. Внутрішній блок має мережевий шнур, який підключається або до автоматичного вимикача або просто в розетку.

Демонтаж зовнішнього блоку

Після того, як був проведений спуск фреону і відключення проводів від зовнішнього блоку, необхідно виконати процедуру від'єднання фреонової магістралі, для цього є два способи:

  • відрізання трубок на відстані приблизно 20 см від штуцерів і герметизація мідних трубок заплёсківаніем (зачеканювання). Магістральні мідні трубки, практично ніколи двічі не використовуються, так як вгадати з точною відстанню неможливо, а нарощування їх категорично не рекомендується.
  • Накидні гайки відкручуються, а на їх місце накручуються заздалегідь заготовлені заглушки.

Потім видаляється теплоізоляція з трубок фреонового контуру, самі трубки випрямляються і витягуються всередину приміщення. 

Після цього відкручуються гайки кріплення блоку на кронштейнах і акуратно витягується сам блок. В останню чергу знімається кронштейни з фасаду будівлі. Так як ці роботи часто виконуються на висоті, то потрібно робити їх удвох.

Демонтаж компресора

Демонтаж компресора необхідний не для перенесення кондиціонера з одного приміщення в інше, а для його заміни або відправки на ремонт. Перед виконанням демонтажу компресора фреон теж необхідно спустити, бажано це зробити за допомогою манометричної станції з балоном і окремим насосом.

Далі необхідно:

  1. зняти кожух з зовнішнього блоку, адже саме там знаходиться компресор;
  2. від'єднати від компресора мідні трубки, що відповідають за нагнітання і всмоктування; 
  3. відключити електропроводку;
  4. відкручується і віддаляється радіаторна решітка конденсатора і вентилятор;
  5. тепер коли доступ до компресора відкритий, демонтуємо сам компресор. 

Якщо є можливість видалити компресор не знімаючи грати конденсатора і вентилятор, то можна демонтувати компресор і так, але при цьому бути дуже обережним щоб не пошкодити ні один елемент зовнішнього блоку

Демонтаж внутрішнього блоку

Перед тим як зняти внутрішній блок кондиціонера потрібно уважно оглянути його кріплення, так як демонтаж цього модуля супроводжується нюансами пов'язаними з фіксаторами і засувками, які можуть бути дуже крихкими. В інструкції з експлуатації, часто є розділ присвячений цій темі, так як у різних моделей ці фіксатори можуть перебувати в різних місцях. 

Зняти навісний настінний внутрішній блок спліт-системи вийде після демонтажу лицьовій панелі, після чого необхідно від'єднати всю електропроводку, що підводять і відводять трубки фреону.

Повністю розібрати внутрішній блок при перенесенні його з одного приміщення в інше немає необхідності, тому досить відключити його від електромережі і від'єднати мідні трубки магістралі.

Тонкощі демонтажу взимку

Всі тонкощі демонтажу в зимовий час пов'язані з неможливістю роботи деяких моделей кондиціонерів, а саме з прямим пуском компресора, коли на вулиці менше -5 ° C, інверторні можуть працювати і при -25 ° C.

Тому скидання фреону способом, коли штатний компресор, сам переганяє весь фреон знаходиться в рідкому вигляді в конденсатор, може і не вийде. Тоді знадобитися використання спеціальної станції для збору і відкачування фреону з підігрівом картера компресора.

12 квітня 2021
×
Отримати консультацію